Een kwestie van vertrouwen
U denkt serieus na over het isoleren van uw woning of bedrijfsruimte. Maar hoe het beste -en vooral meest vertrouwde- isoleerbedrijf te vinden in het grote aanbod? Herwin van den Berg, eigenaar van het gelijknamige isoleerbedrijf uit Borger, loopt bijna dagelijks tegen deze vraag aan. En kan er in de regel als antwoord op geven dat degene die het meeste lawaai maakt, niet altijd de beste is.
Ze zijn het kaf onder het koren: aanbieders in woning- en bedrijfsisolatie die van alles beloven. Die schermen met jarenlange ervaring, een grote expertise, de duizenden projecten die ze al hebben gedaan, die jaarlijks tot duizenden euro's besparing op stookkosten opleveren. In de praktijk echter blijken die verhalen dikwijls praatjes voor de vaak te zijn, maar komt de klant daar (te) laat achter.
"Dat soort cowboys -zoals wij ze noemen- zijn natuurlijk funest voor onze branche", aldus Herwin. "Maar gelukkig vormen ze een minderheid en kan de consument er gerust op zijn dat de meeste aanbieders in isolatie hun zaken netjes op orde hebben en regelen. Eén van de sleutelbegrippen in de aanpak van Van den Berg Isolatie is 'vertrouwen'. Daar begint en eindigt elk contact mee. Vertrouwen is iets dat je uitstraalt en dat je moet verdienen. Het komt bij ons in alle facetten tot uiting. Van de eerste vrijblijvende bezichtiging en offerte tot en met het daadwerkelijke isoleren en het spic en span achterlaten van de werklocatie."
Daartussen zit het hele traject van professioneel isoleren, uitgevoerd door de beste mensen en met de beste materialen. Herwin: "En als wij 'de beste' zeggen, dan mag de klant daar ook op vertrouwen. Een vertrouwen dat onderbouwd wordt door certificering van SKG-IKOB en Insula, maar vooral door de persoonlijke benadering. Je kunt wel schermen met certificaten en getuigschriften, maar als je je daar achter verstopt, weet de opdrachtgever nog niets van je. Achter elke klant gaat een mens schuil en voor de klant geldt dat achter het isoleerbedrijf óók een mens schuil gaat. We moeten elkaar in de ogen kunnen kijken.
"Isoleren is maatwerk. Een huisbezoek en een inspectie van de woning is bij ons de standaardprocedure. Juist omdat we vooraf komen kijken, voorkomt dat je achteraf plotseling met kosten voor meerwerk bij de klant komt. Die zit op dat soort verrassingen echt niet te wachten. We maken een offerte die gebaseerd is op de aanpak van het specifieke object. Is men met de offerte akkoord, dan wordt daar door ons op geen enkele wijze meer aan gemorreld. Afspraak is afspraak, zonder gezeur achteraf."
Het eerste voordeel valt volgens Herwin al te halen in de kosten voor overhead. "Wat dacht je van de reiskosten? Geen bedrijf reist voor niets, dus die kosten worden altijd door berekend. Als isolatiebedrijf zitten we dicht bij onze klanten en hoeven dus niet eerst half Nederland door. Die -letterlijk- korte lijntjes wordt door onze klanten zeer gewaardeerd en versterkt het gevoel van onderling vertrouwen."
Van den Berg Isolatie
Bezoekadres:
Strengenweg 1g, Borger
(0599) 639 224
info@vandenbergisolatie.nl
www.vandenbergisolatie.nl